Skip to content

Printer ink

Skrivare och skrivartillbehör

För att ett kontor ska gå runt och ingenting ska saknas är det viktigt att det finns allting som medarbetarna behöver. Dessa inventarier kan tänkas obetydliga men får faktiskt kontoret att gå runt. Här ska vi ge exempel om vad det är.

På ett kontor behöver du skrivare, etikettmaskiner, frankeringsmaskin, våg och mycket annat. De hittar du lätt på https://www.kontorsgiganten.se/textmarkmaskiner-tejper-etikettskrivare-c-4890000_4893800_4893845.html där de har allt inom kontorsmaterial, möbler och så vidare. Det är just dessa små maskiner som har större betydelse än vad du tror.

Se till att ha budget för inventarierna

Om du driver egen firma så är det viktigt att du avsätter pengar till inventarier som ovanstående. Utan dessa apparater eller hjälpmedel kan du få problem helt plötsligt. Gör en grundlig redovisning om vad som behövs och se vad du eventuellt redan hr själv. Frankeringsmaskin kan tyckas onödigt men du vill helst slippa springa till posten stup i kvarten utan frankera direkt på kontoret. Tänk ordentligt efter vad just ditt företag behöver beroende på vad du tillhandahåller som produkt eller tjänst. Som Verksamt menar:

Genom att skapa en checklista och besvara några enkla frågor får du anpassad information utifrån din nuvarande situation

Om du är anställd – be om rätt teknik

Även du som är anställd av ett företag har rätt att säga till om du anser att det är något som fattas. Det kan röra sig om så enkla saker som en dokumentförstörare men även större ting som ergonomiska kontorsstolar och höj- och sänkbara bord. Enligt Arbetsmiljöverket ska alla känna trevnad och komfort på en arbetsplats.